بسم الله الرحمن الرحیم


بعضی موقع ها هم میشه که به خودم رنگ می زنم. به خودمون رنگ می زنیم انگار.

.

مثلا دختر خاله م که توی 11 سالگی به تکلیف رسوندنش آستین کوتاه و شلوار کوتاه می پوشه، اما مثلا عوضش یه روسری سه ربع سرش می کنه و وقتی یه نامحرم میخواد وارد محیطی بشه که اون هست خودش رو اینطوری می پوشونه.

.

یا مثلا بابام و یه تعدادی از دور و بری های دیگه م نماز نمی خونن، اما ماه رمضون روزه میگیرن. استثنائا بابام ماه رمضون نماز هم میخونن.

یا مثلا اون یکی خاله م که اعتقاد چندانی به حجاب نداره و جلوی بابام و شوهر خاله هام بدون روسری و با آستین کوتاه میاد، ماه رمضون ها هر ظهری رو میره توی یه مسجدی نماز جماعت می خونه.

.

یادمه با همسفر یه مطلب از این پیج های اینستا رو می خوندیم، از اینایی که لباس های شیکان پیکان میپوشن و حجاب رو تبلیغ می کنن. طرف نوشته بود هرجایی آدم باید متناسب با اونجا باشه. مثلا آدم که مشهد میره وقتی میخواد بره حرم چادر سرش می کنه، در غیر اون هم که هر طور دوست داشت میگرده. چقدر اون موقع خندیدیم بهش.

.

هر کی اندازه ی خودش.

.

"نظر شخصیم" اینه که همه ش بده. حداقل می تونه بهتر بشه. اما نمیشه گفت بدی کدوم از کدوم بیشتره، یا مثلا بدتره، یا مثلا خوب تره. یا مثلا من از اون ها بهترم یا از اون ها بدترم. کی می تونه آدم ها رو قضاوت کنه؟ داشته و داده شون رو بسنجه؟ (کلیک)

.

هر کی اندازه ی خودش.

.

منم وقتی امام جماعت میشم سرعتم میشه 0.5X و وقتی فرادا می خونم 2X.

هر کی اندازه ی خودش.

.

بعضی موقع ها هم میشه که به خودم رنگ می زنم. به خودمون رنگ می زنیم انگار.

.

مبارکه بقره، شریفه 138